Browsing: Patrick Conroy

OpenView HD to close four channels

The free-to-air satellite broadcaster will pull the plug on four channels off its platform in the next two months as it rejigs its line-up, it said on Wednesday. sister company and free-to-air satellite

News channels boss resigns

The MD of channels at, Monde Twala, is leaving the free-to-air commercial broadcaster in the latest of a string of high-level executive changes. Twala is expected to exit the company in April. Just over a week

Management shake-up at parent

Maxwell Nonge, MD of free-to-air satellite provider OpenView HD, has been named as chief technology officer of parent eMedia Investments, while Patrick Conroy, the MD of eNCA, will take over from Nonge at OpenView HD. At the same time, veteran journalist

Sanef welcomes news review

The decision by to review its editorial management practices was welcomed by the South African National Editors’ Forum (Sanef) at the weekend. “Council has noted developments regarding allegations of editorial interference at eNCA implicating politicians, shareholders and

Editorial, advertising lines ‘blurred’:

The lines “appeared to have been blurred” between a report on infrastructure development and advertising, broadcaster said on Thursday. “Lines appear to have been blurred between an undertaking to report on

And now for the Gupta news

The influence of the powerful and politically well-connected Gupta family is set to grow this year with the addition to its media portfolio of a 24-hour news channel on the continent-wide DStv satellite platform, and a new prime-time slot on SABC. The owners of

eNews Channel to launch in the UK

The eNews Channel, the 24-hour television news service available on MultiChoice’s DStv platform, will launch on the Sky digital satellite platform in the UK in coming weeks. The service will target the sizeable expatriate community. A launch date has not yet been confirmed. Sky has more than 10m subscribers in the UK

eNews blames DStv after channel freezes

The eNews Channel is fuming after it went off air for 47 minutes on Monday during President Jacob Zuma’s press conference at which he axed two of his ministers and announced a wide-ranging cabinet reshuffle. The channel says it is compiling a report into